Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

28 marca 2015

"Podróże w czasie" Rysa Walker


Autor: Rysa Walker
Tytuł: Podróże w czasie. Archiwum Chronosa tom 1
Wydawca: Feeria


Gdy babka szesnastoletniej Kate Pierce-Keller daje jej dziwny niebieski medalion i opowiada coś o podróżach w czasie, dziewczyna myśli, że staruszka coś sobie uroiła. Ale gdy morderstwo z przeszłości sprawia, że dotychczasowe życie Kate chwieje się w posadach, historie babki nagle stają się przerażającą prawdą, a medalion to jedyna rzecz, która chroni Kate przed nieistnieniem. To wszystko będzie Kate sporo kosztować – jeśli jej się uda, chłopak, którego kocha, nie będzie pamiętał o jej istnieniu. Poza tym, niezależnie od motywów, czy Kate ma prawo do manipulowania losami całego świata?

Rysa Walker to autorka, która stosuje język lekki i ciekawy zarazem. Bardzo barwne i plastyczne opisy sprawiają, że nasza wyobraźnia wręcz przepełniona jest obrazami sytuacji, które w swoim debiucie Walker opisuje. Tym bardziej jesteśmy pochłonięci lekturą spotykając się z tak ciekawym pomysłem na rozwinięcie akcji. Chociaż to dopiero pierwsza pozycja tej autorki, ma ona świetnie wypracowany warsztat. Gdyby przyszło mi wymieniać jakiekolwiek minusy w stylu jej opowiadania, wątpię, ażeby udało mi się cokolwiek znaleźć.

Wydawnictwo Feeria po raz kolejny serwuje nam ciekawą książkę młodzieżową. Tym razem wątkiem głównym dla książki jest podróż w czasie. Temat wielokrotnie poruszany i można by nawet powiedzieć, że wszystko co w nim ciekawe, zostało już wyczerpane. Błąd. Rysa Walker wyszukuje elementy, które jeszcze nie zostały wykorzystane w ten sposób, tworząc powiew świeżości w tego typu literaturze. 

Pomysł na fabułę i samo jego wykonanie jest niezwykle pomysłowy. Wydarzenia zmieniające bieg przeszłości i przyszłości sprawiają, że Kate musi robić wszystko, co w jej mocy aby ocalić bliskich. Najlepsze jest to, że dane nam jest obserwować przygotowywanie się głównej bohaterki do tego zadania. Możemy przyglądać się zmianom, jakie zachodzą w zachowaniu Kate i postrzegać świat z jej perspektywy. Zabieg szalenie ciekawy, zapewniający każdemu czytelnikowi mile spędzony czas z lekturą.

Wykreowani przez Walker bohaterowie to postaci realistyczne. W ich przypadku pojęcie "papierowi" nie ma racji buty. Są tak prawdziwi, że momentami gdy lektura pochłonęła mnie bez reszty, miałem wrażenie, że obserwuje poczynania prawdziwych osób. W dodatku nakreśleni są z myślą o najmniejszych detalach, więc nie ma mowy o żadnych niedociągnięciach. Większość bohaterów zaskarbia sobie naszą sympatię, ale mamy również styczność z niezbyt przyjemnymi charakterami, które dodają książce jeszcze większego realizmu.

Szukacie pozycji z frapującym pomysłem na fabułę, niezwykle realistycznymi bohaterami, lekkim, prostym stylem i przede wszystkim powieści z niesamowitą szata graficzną? "Podróże w czasie" to dzieło spełniające wszystkie wcześniej wymienione warianty, dlatego też jestem pewien, że wiele osób czuje się nią zaintrygowanymi. Powieść kierowana jest głównie do młodzieży, jednakże nie widzę żadnych przeciwwskazań, żeby i osoby starsze po nią sięgały. Gorąco polecam!




Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Feeria.


komentarze

  1. Z chęcią poznam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę już mam na liście do przeczytania, ale nie będę się z nią śpieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja radziłbym jednak się śpieszyć, bo to naprawdę fascynująca lektura ;)

      Usuń
  3. Bardzo miło wspominam przygodę z tą książką

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpadła mi w oko ta seria, chętnie się z nią zapoznam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podróże w czasie od zawsze mnie fascynowały. Jeśli będę miała okazję to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przydarzy Ci się taka okazja :)

      Usuń
  7. Lubię podróże w czasie;) Coś niecoś już o tym czytałam i jeszcze mi się nie znudziło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze, że nadal potrafisz cieszyć się odnajdywać radość w lekturach o podobnej tematyce :)

      Usuń
  8. Już po pierwszym akapicie mi się spodobało - lubię takie nieco owiane tajemnicą, książki. A im dalej czytałam Twoją recenzję, tym bardziej byłam zachęcona. Stąd może sobie po nią sięgnę. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://still-changeable.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to "może" w najbliższym czasie zmieni się w "na pewno". ;)

      Usuń
  9. Nie przepadam za motywem podróży w czasie, ale kusisz ta książką skutecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuszę, bo książka jak najbardziej jest godna uwagi :) Zachęcam Cie do jej przeczytania ;)

      Usuń
  10. Nie jest to moja tematyka, jednak myślę, że gdyby książka wpadła w moje ręce, to bym ją z przyjemnością przeczytał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieję, że książka wpadnie w Twoje ręce :)

      Usuń
  11. Postaram się w najbliższym czasie dorwać tę książkę, ponieważ bardzo mnie zaciekawiłeś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i trzymam kciuki za udane "polowania" :)

      Usuń
  12. Nie sądzę, żeby mi się ta książka spodobała choć podróże w czasie... Może jednak się skuszę... xd

    Zapraszam do siebie,
    to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się, skuś :) Obiecuję Ci, że nie będzie mowy o żadnym zawodzie :)

      Usuń
  13. Czytałam tą książkę i mnie osobiście się nie podobała i lekko się na niej zawiodłam ;-)
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo ja byłem wręcz zachwycony tą książką. Ale gusta przecież bywają różne. :)

      Usuń
  14. O tak podróże w czasie jest to moja ulubiona wersja książek kocham takie <3 zaciekawiłas mnie :)
    kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Ciebie zainteresować tą książką i mam nadzieję, że uda Ci się ja przeczytać :)

      Usuń
  15. Na 100% sięgnę po tą książkę. Uwielbiam podróże w czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak ja od niedawna. "Podróże w czasie" przyczyniły się do tego, że moje sympatia do podobnych książek wzrosła :)

      Usuń
  16. O! Twoja recenzja jest chyba pierwszą o tej książce, którą czytam i muszę przyznać, że narobiłeś mi apetytu. :) Motyw podróży w czasie lubię, dopracowani bohaterowie to podstawa udanej książki, według mnie, a skoro i fabuła nie nuży to naprawdę czuję się zachęcona. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od niedawna ja również zacząłem interesować się tematyką podróży w czasie. Świetnie ujęłaś swoją myśl, mam nadzieję, że uda Ci się przeczytać książkę :)

      Usuń
  17. Niedawno czytałam książkę, w której także była poruszana tematyka podróży w czasie i jakoś szczególnie mnie nie zachwyciła, dlatego wątpię, abym skusiła się na powyższą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak warto spróbować, bo wyżej wymieniona książka jest oryginalna i z pewnością jedną z najlepszych w tej tematyce ;)

      Usuń
  18. Miałam po tę ksiązkę sięgać, ale przyznaję, skapitulowałam ostatecznie po kilku niepochlebnych recenzjach. Staram się wybierać książki najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twoją "segregację". Patrząc na to ile książek masz teraz do przeczytania, wcale nie dziwię Ci się, że szukasz tylko tych najlepszych ;)

      Usuń
  19. Nie mogę sobie przypomnieć żebym czytała jakaś książkę o podróżowaniu w czasie.
    Musze to zmienić i sięgnąć po tą pozycję bo wydaje się bardzo ciekawa :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja sobie tę książkę raczje odpuszczę, bo gustuję w trochę innych klimatach, choć kiedyś pewnie z chęcią bym po Podróże w czasie sięgnęła. DObrze, że bohaterowie są realistyczni, to zawsze zaleta książki.
    Nie chcę się czepiać jakoś bardzo, ale w akapicie czwartym masz błąd stylistyczny - pomysł pomysłowy to takie... no, masło maślane ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się, to naprawdę dobra porcja fantastyki z motywem podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka jak dla mnie zapowiada się ciekawe. Jak znajdę trochę czasu, to się za nią rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam wielką chrapkę na tę powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze marzę o posiadaniu umiejętności podróży w czasie, gdy wylosuję zestaw pytań na egzaminie, a odpowiedzi pamiętam dość mgliście :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem strasznie ciekawa tej powieści już od jej pierwszych zapowiedzi :D Tym bardziej się więc cieszę, że już niedługo będę miała ją w rękach :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszyscy tak zachwalają książkę, czuję, że jest w moim typie, chętnie ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)