Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

12 grudnia 2014

J. R. Ward "Bractwo Czarnego Sztyletu t. III i IV"

Autor: J. R. Ward
Tytuł: Wieczna miłość i Wampirze serce
Wydawca: Videograf



Walka z odwiecznymi przeciwnikami wampirów toczy się dalej, ale oto na Bractwo spada kolejny cios. Bracia bliźniacy, Furiath i Zbihr, zostają uwikłani przez los w dramatyczny splot wydarzeń. Swego czasu Furiath uwolnił swego brata z rąk okrutnych reduktorów. Mimo że od tego czasu minęło ponad sto lat, rany Zbihra nie chcą się goić. Gdy młoda wampirzyca zostaje uprowadzona przez jednego z reduktorów, bracia muszą przezwyciężyć wzajemne animozje i ruszyć ukochanej kobiecie na ratunek. Bohaterem powieści jest były policjant, który zakochuje się bez pamięci w arystokratycznej wampirzycy Marissie i dla niej postanawia zostać wampirem. Jako jedyny człowiek jest dopuszczony w krąg Bractwa i z czasem angażuje się w walkę z reduktorami. Kiedy próbuje ratować cywilnego wampira, zostaje śmiertelnie ranny. Członkowie bractwa proszą Marissę o pomoc, bo tylko ona jest w stanie sprowadzić go w bezpieczne miejsce.

J. R. Ward od początku naszej literackiej przygody trzyma mnie w ryzach i nie ma najmniejszego zamiar mnie wypuścić. Każdą kolejną część z serii czytam równie błyskawicznie, jak pierwszy tom. Z każdą przewróconą stroną chcę więcej i więcej. Chociaż namiętnych romansów pośród wampirów nienawidzę, w przypadku tej serii, jest całkiem odwrotnie. Myślę, że gdyby właśnie nie ten wątek miłosny, powieść mogłaby wiele stracić na swojej atrakcyjności.

Tom trzeci "Wieczna miłość" to powieść, która wywarła na mnie, jak do tej pory, najwięcej emocji. Ukazuje ona w jaki sposób miłość może gmatwać dotychczas prowadzone życie. Zakończenie to istne mistrzostwo. Wzruszyłem się niezmiernie, chociaż podczas czytania wszystkich książek, wzruszyłem się tylko kilka razy. Jest to chyba najlepszy dowód na to, iż warto zapoznać się nie tyle z trzecim tomem, co z całą serią.

Kiedy w drugim tomie poznaliśmy już Zbihra, ciekawy byłem, czy autorka podejmie się rozwinięcia tej ciekawej postaci. Ucieszyłem się, że Ward podjęła się tego zadania. Zbihr to osoba specyficzna. Odważna, kontrowersyjna. Na stronach Wiecznej miłości zauważamy jego przemianę. W życiu nie powiedziałbym, że człowiek może zmienić się aż tak.


Cała reszta postaci również jest godna uwagi. J. R. Ward przeplata historie, w których udział biorą inni bohaterowie, pozwalając czytelnikowi na chwilę oddechu od napiętej atmosfery pomiędzy Zbihrem, Furiathem i Bellą. Tak więc stykamy się z historią reduktora Davida, a także Johna i jego rodziny. Takie przerywniki są bardzo dobrym pomysłem, bo ciągłe "kręcenie się" tylko wokół tych trzech postaci mogłoby zanudzić czytelnika.




,,Nie widać było ani drzwi, którymi wszedł, ani drzwi, którymi wyjdzie. Tak właśnie wygląda życie.''




W czwartym tomie autorka mocno mnie zaskoczyła. Czym? "Wplątaniem" w sprawy Bractwa... zwykłego śmiertelnika. Wydawać mogłoby się, że to nic specjalnego. Jeżeli tak właśnie myślisz, to mam niezbity dowód na to, iż nie czytałeś serii. Ciężko było mi się przyzwyczaić, to nowego bohatera, ale gdzieś w połowie akcji udało mi się zaakceptować nowego członka.

Czwarty tom wcale nie jest uboższy od trzeciego, jeżeli chodzi o wątek miłosny. Tym razem stykamy się ze związkiem niemal zakazanym. Człowiek i wampirzyca. Jest on równie ciekawie opisany, jak związek w "Wiecznej miłości". Tyle tylko, że w tej części jesteśmy ciut ciekawsi tego, jak potoczą się losy głównych bohaterów.


Nie wiem jak autorce się to udaje, ale "Wampirze serce" przeczytałem równie szybko, jak "Mrocznego kochanka" - pierwszą część z serii o Bractwie Czarnego Sztyletu. Litery są dość małe, a spotykamy ich całe mowie na tych czterystu osiemdziesięciu stronach. O ile przeczytanie takiej książki zajęłoby mi cztery dni, tak losy wampirów pochłonęły mnie bez reszty, co poskutkowało przeczytaniem powieści w zaledwie kilka godzin.


Uzależniłem się od tej serii. Dlatego też zastanówcie się przed sięgnięciem po całą serię. Jeżeli nie macie teraz zbyt dużo wolnego czasu, lepiej nie rozpoczynajcie tej historii. To taki sprytny złodziej czasu, że nim się obejrzycie zastanie Was późna noc, a Wasze obowiązki pozostaną nierozpoczęte. Ale, jeżeli jesteście chorzy, czy jakimś innym sposobem posiadacie wiele wolnego czasu, sięgajcie po serię. Mam nadzieję, że uzależnicie się od niej tak samo, jak ja. 

Gorąco polecam!




Dziękuję Wydawnictwu Videograf za uprzejmość udostępnienia powieści. Dziękuję!

komentarze

  1. Historia Zbihra to chyba jedna z nielicznych rzeczy w tej serii, która naprawdę mnie pochłonęła. Ale i tak jak dla mnie to dziwna i słaba seria :) No cóż ^^ Skończyłam swoją przygodę z J. R. Ward na 6 tomie. To i tak zaskakująco dużo książek, ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że kiedy je czytałam, podobnych tematycznie było względnie mało na rynku xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy pewnie wydawano też same dobre książki z tego gatunku, a nie, to co dzisiaj. J. R. Ward napisała niesamowite książki, ale czytając powieści koleżanek z "jej branży" płakać mi się chce. Tyle papieru zmarnowano na byle jakie książki.

      Usuń
    2. No widzisz, a ja mam odmienne zdanie na ten temat xD Jasne, jest wiele słabych pozycji, ale też kilka o wiele lepszych od tej. Ale szanuje Twoje zdanie :)

      Usuń
    3. Ja również szanuję Twoje zdanie. Owszem, znajdą się perełki, ale widząc ten reklamowany chłam zły same cisną się do oczu.

      Usuń
  2. Z jednej strony czuję się jakoś mało zachęcona (nie jest to wina Twojej recenzji ale moich uprzedzeń :D) a z drugiej jakoś mnie przyciąga ta historia. Oczywiście musiałabym zacząć od początku, ale myślę, że gdyby ktoś mi podsunął, to bym się nie wzbraniała przed czytaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieję, że ktoś jakoś podrzuci Ci "Mrocznego kochanka", żebyś mogła poznać tę historię. Znając Ciebie, pewnie przypadłaby Ci ta książka do gustu :)

      Usuń
  3. Moja ukochana seria :D Przeczytałam wszystkie do tej pory wydane tomy i czekam, aż wydawnictwo dokończy serię. Trzecia część jest moją ulubioną, wywarła na mnie największe wrażenie. Pamiętam, że pochłonęłam ją wtedy w jeden dzień. :)
    Jak dla mnie, to najlepszy cykl o wampirach, całkiem inny niż te wszystkie paranormalne historyjki wydawane teraz, i będę go zawsze polecać znajomym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę więc, że podzielamy to samo zdanie. Cieszę się i podobnie jak Ty postaram się namawiać wszystkich moich znajomych do zapoznania się z serią.

      Usuń
  4. A ja nie słyszałam nigdy o tej serii i nie wiem dlaczego. Widzę, że wywołuje emocje, a to lubię. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze względu na wampiry muszę kiedyś przeczytać, chociaż w ogólnym rozrachunku przeraża mnie liczba tomów, ale jeden na jakiś czas nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zapoznasz się z pierwszym tomem, możesz być pewna, że ilość wydanych części będzie wydawała Ci się za mała. :)

      Usuń
  6. Skoro Ciebie ta seria uzależniła, to ja pewnie skończę podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie... Za wampirami nie przepadam, ale czasami muszę przeczytać coś innego. Tyle że wolnego czasu nie mam, a jeśli jednak zakocham się w tej serii, to później będę tego żałowała. Ale pewnie, jak tylko zjawię się w bibliotece, to poszukam pierwszej części. Tylko te wampiry... jakoś mnie nie przekonują :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wampiry na razie omijam z daleka. Nie ciągnie mnie do tej tematyki. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)