Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

21 października 2015

Est-ce que tu parles français?

Pawlikowska B., "Blondynka na językach", Burda Książki, Warszawa 2011 r.

Pamiętasz jak chciałeś nauczyć się francuskiego? Wyjazd do rodziny mieszkającej w tym urokliwym kraju, może jakaś ciekawa wycieczka, a może po prostu w internecie poznałeś jakiegoś Francuza lub Francuzkę, który nie za dobrze rozmawia po angielsku (nie wspominając o języku polskim)? Pamiętasz zapewne ten zapał jaki towarzyszył Ci przy poznawaniu nowych zasadach gramatycznych i moment, w którym znacznie on słabł, kiedy zdawałeś sobie sprawę z tego, jak dużo nauki przed tobą. Ten podręcznik pomoże Ci nauczyć się francuskiego bez niepotrzebnego wkuwania. Zrobisz to instynktownie.

To nie jest zwykły podręcznik do nauki języka obcego. Jest to kurs rozmawiania w języku obcym. Uczy mówienia i rozumienia. Zero gramatyki, zero wykuwania słówek, zero odmian czasowników, które trzeba na pamięć wbić sobie do głowy. „Blondynka na językach” to kurs nauki języków obcych, oparty o zupełnie nową metodę uczenia. Powstała ona w oparciu o moje doświadczenia w nauce języków obcych. Bo pewnego dnia zorientowałam się, że języka obcego można się uczyć na zasadzie logicznej układanki. Języka obcego można się nauczyć instynktownie – najpierw zapamiętać dane wyrażenia i zdania poprzez systematyczne powtarzanie ich na głos, a potem zgodnie z zasadą logiki budować z nich własne przykłady. Pomoże Ci w tym specjalnie zaprojektowana książka oraz płyta CD.

Jeżeli chodzi o mnie, do nauki języka francuskiego robiłem kilka podejść i za każdym razem wielkie plany spalały na panewce kilka tygodni po rozpoczęciu nauki. Nie wiem jak udało się to uczynić Beacie Pawlikowskiej, ale w magiczny sposób przykuła moją uwagę w takim stopniu, że z wielkim entuzjazmem zapadły mi w pamięć wszystkie wyrażenia francuskie zawarte w tym kursie. A wszystko udało się w niecałe cztery miesiące. I wcale się nie zniechęcałem! Nauczać w sposób przystępny i jasny tak, żeby osoba uczącą się ciągle chciała posiadać coraz to nowsze pokłady wiedzy jest zadaniem szalenie trudnym. Jednak Beacie Pawlikowskiej nie sprawia to większego problemu.

Spodobał mi się fakt, że Pawlikowska wybrała najważniejsze zwroty, niezbędne w opanowaniu języka w stopniu komunikatywnym, nie rozdrabniając się nad ich budową. Chociaż z początku dość sceptycznie podchodziłem do takiego sposobu nauczania, moje obawy zniknęły już na samym początku kursu. Jeżeli sami żywicie pewne wątpliwości co do skuteczności wchłaniania wiedzy w ten sposób, to oto jestem ja - żywy dowód na to, że ta metoda jest bardzo dobra. Dla najdociekliwszych autorka umieściła na końcu publikacji niezbędnik gramatyczny, w którym tłumaczy zasady, o których powinniśmy pamiętać przy budowie zdań. Dla mnie jest to strzał w dziesiątkę!


Za możliwość efektywnej nauki języka francuskiego dziękuję wydawnictwu Burda Książki.

komentarze

  1. J'adore français! ;)
    Dotychczas jeszcze nie miałam możliwości uczenia się z panią Pawlikowską, ale po Twojej recenzji chyba zmienię zdanie. Jeżeli chodzi o pomoce naukowe, korzystałam jedynie z fiszek (polecam, chociaż ja mam problem z regularnością porządkowania tych kartoników) i magazynów "Francais Present" (są świetne!).

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Francuskiego uczę się w szkole, ale jestem na bardzo podstawowym poziomie. Nie ukrywam, że zepchnęłam ten język na drugi plan, bo bardziej skupiam się na angielskim, ale wypadałoby się trochę podszkolić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam nikogo w kręgu moich znajomych, kto by uczył się języka francuskiego, dlatego odpuszczam sobie powyższą podręcznik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Korzystam z książki do nauki niemieckiego tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mnie!!!! Uczyłam się francuskiego kiedyś w szkole, szło mi dobrze lecz potem jakoś zaprzestałam nauki, a bardzo chciałabym opanować go w stopniu komunikatywnym i pojechać do Francji. No to muszę się rozejrzeć za tym podręcznikiem;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Francuski to piękny język, ale nie planuję się go uczyć. Marzę o hiszpańskim.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale super! W takim razie i ja spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć :) Nie jestem przekonany co do sposobów pani Pawlikowskiej, ale właściwie to może warto spróbować. Widzę, że dostępna jest książka z norweskim, którego się uczę, więc może wkrótce się za nią rozejrzę. Uczysz się jeszcze jakichś języków, oprócz francuskiego? Dla mnie francuski zawsze wydawał się ładny, ale piekielnie trudny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze chciałam się nauczyć francuskiego :) Może mi się uda wreszcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poza angielskim zawsze chciałam poznać jakiś język dokładniej, a wiadomo jak to jest w szkole, komunikatywnego sposobu mówienia trudno tam nauczyć, jestem ciekawa tego konkursu, może nawet francuskiego. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam Blondynkę na językach - niemiecki. Genialny podręcznik. Dużo dzięki tej książce przyswajam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)