Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

2 stycznia 2014

C.S. Lewis- ,,Książę Kaspian''

Autor: C.S. Lewis
Tytuł: Książę Kaspian
Wydawnictwo: Media Rodzina


Rodzeństwo Pevensie zostało po raz drugi wciągnięto do Narnii w pierwszych stronicach książki. Okazuje się, że podczas gdy w świecie dzieci minął rok, w Narnii przeminęło już.. 1000 lat! Rodzeństwo dowiaduje się o tragicznych losach Narnii dzięki karłowi Zuchonowi. Od tego czasu losy magicznej krainy leżą w ich rękach.


C.S. Lewis to autor książek znanych na całym świecie. Wśród czytelników zasłynął głównie dzięki serii o magicznej krainie Narnii. ,,Książę Kaspian'' to jej druga część. Po raz pierwszy została wydana w roku 1951, ale dzięki wydawnictwu Media Rodzina doczekaliśmy się jej odświeżenia na wysokim poziomie.

Szczerze, muszę powiedzieć, że ,,Lew, czarownica i stara szafa'' była jednak bardziej interesująca i  wciągająca niż druga powieść Lewisa. Nie mam zamiaru powiedzieć, że ta książką jest beznadziejna, ponieważ mijałbym się  z prawdą. Kiedy od Zuchona dowiadywałem się jak zmieniała się Narnia przez te 1000 lat, (mogłem wszystkiego wysłuchać, gdyż autor opisał te dzieje bardzo dokładnie) moje zaskoczenie, to miłe i mniej miłe nie miało granic. Na prawdę nie spodziewałbym się po żadnym pisarzu, że opisałby to wszystko równie ciekawie jak autor tej książki, ponieważ byłoby to niezmiernie trudnym zadaniem. Ponadto zadziwia mnie wielka wyobraźnia pisarza, bo jestem przekonany, że sam nie wymyśliłbym i tak idealnie zaplanował wszystkie zdarzenia z tejże książki. Czytałem recenzje innych osób na temat tej książki i nie były nią zachwycone w pełni, bo albo czytało się ją ciężko, albo fabuła nie była wciągają, itp. Nie wiem dlaczego książka im się nie podobała, bo dla mnie jest to po prostu uczta dla każdego bibliofila.

Książkę może czytać każdy bez względu na wiek, czy płeć.


komentarze

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)