Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

2 stycznia 2014

C.S Lewis - ,,Opowieści z Narnii''


Autor: C.S. Lewis
Tytuł: ,,Opowieści z Narnii''
Stron: 182
Wydawnictwo: Media Rodzina
Rok wydania:  2002
Ocena: 10/10


Clive Staples Lewis urodzony w 1898 jest autorem siedmio tomowej opowieści o wymyślonej krainie Narnii. Pierwszy raz ,, Lew, czarownica i stara szafa'' została opublikowana w... 1954 roku! Czyli dokładnie 60 lat temu. Trudno sobie wyobrazić, żeby ktokolwiek napisał tak spektakularną książkę jak Lewis. Mam nadzieję, że każdy przeczytał to dzieło.

Łucja, Edmund, Zuzanna i Piotr Pevensie, zostają wywiezieni na wieś do starego profesora, ponieważ w Anglii trwa wojna. Pewnego dnia podczas zabawy w chowanego, Łucja chowa się do wielkiej szafy. Można sobie wyobrazić jak wielkie było jej zdumienie gdy trafiła do jakiegoś innego świata. Przebywa w nim około dziesięciu godzin i wyskakuje z szafy krzycząc, że wróciła i nic się jej nie stało. Rodzeństwo wyśmiewa Łucję, ponieważ nie upłynęła nawet sekunda, a ona wyskoczyła ze swojej kryjówki. Wkrótce całe rodzeństwo zaczyna wielką przygodę, od której nie ma odwrotu.

Możemy z łatwością stwierdzić, że Lewis chciał ukazać odwieczną walkę dobra ze złem, poprzez cechy charakteru wszystkich bohaterów. Oczywiście dobro wygrywa ze złem, jak to jest zawsze. Książka ma wciągającą fabułę, dlatego uporałem się z nią w dwie godziny. Może i styl pisania nie jest tak ambitny jak styl Tolkiena czy innych kolegów Lewisa, ale jak dla mnie książka po prostu powala swoją treścią. Muszę powiedzieć, że bardzo polubiłem rodzeństwo Pevensie, bo daje się w nich wyczuć tą beztroskę i miłość, która wręcz poraża czytelnika. Najbardziej spodobała mi się Łucja, ponieważ jest dzieckiem, który przywiązuje się do wszystkich mieszkańców Narnii, a zwłaszcza Aslana i kocha ich, choć nie zna ich prawie wcale.



Książkę polecam młodszym, jak i starszym, ponieważ książka nie zawiera tylko rzeczy wymyślonych, za którymi dorośli (tak myślę) nie przepadają, a można zobaczyć historie prawdziwych cudów.





komentarze

  1. Czytałam, a jak! Tyle że kilka lat temu i to jeszcze stare, rozwalające się w rękach wydanie. Ale nic się nie zmieniło, Lewis jak zawsze genialny :)

    PS: postaraj pisać więcej od siebie, a zwracaj mniej uwagi na opis książki (ale też całkowicie z tego nie rezygnuj) :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)