Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X
Uwaga! Blog nieaktualny. Stare teksty można czytać, jeśli kogoś interesują, ale po nowości zapraszam tu: poppapraniec.blogspot.com

16 sierpnia 2014

Piotr Kulpa "Pan na Wisiołach. Krzyk Mandragory" + Wyniki konkursu z Panem na Wisiołach!

Pan na Wisiołach. Krzyk Mandragory
Autor: Piotr Kulpa
Tytuł: Pan na Wisiołach. Krzyk Mandragory
Stron: 352
Wydawca: Videograf



Po przerażającym Mrocznym Siedlisku nareszcie nadszedł czas na kontynuacje serii. Przyszedł lipiec, a razem z nim "Krzyk Mandragory". Powieść, którą nie sposób nie nazwać horrorem...

Pętla wokół Smutów zaciska się. Kto jest temu winien, pytają. Odpowiedzi coraz bardziej ich od siebie oddalają i dezorientują. Magda traci zaufanie do męża. Czaruś buntuje się przeciw rodzicom i ucieka z domu. Tymoteusz w obawie przed wyjawieniem mrocznej tajemnicy rezygnuje z możliwości uleczenia syna. Ta kropla przepełnia czarę goryczy. Po wypadku Tymka w szopie nic nie będzie takie samo. W zamian za uratowanie życia Smuta staje się zakładnikiem Bargieła, który za pomocą mandragory realizuje swój szatański plan... Rozkoszuj się atmosferą Wisiołów i sięgnij po trzeci tom cyklu – "Trzeba to zabić". Tylko pamiętaj – ten mrok uzależnia!

O Piotrze Kulpie śmiało można rzec - człowiek orkiestra. Osobę, która pisze wiersze, powieści, dramaty, piosenki, jest frontmanem zespołu meakulpa, prowadzi amatorski teatr Trupa Propaganda, jak najbardziej zasługuję na to miano.

W poprzedniej swojej książce, autor wysoko postawił sobie poprzeczkę. Z lekkim strachem sięgałem po tę pozycję. W głowie miałem tylko jedno pytanie: Czy Piotr Kupla nadal utrzymuje poziom? Jak się okazało po przeczytaniu kilku pierwszych stron, moja wątpliwość była niesłuszna. Druga cześć utrzymuje poziom, o ile nie jest jeszcze lepsza niż pierwszy tom.

Tak samo, jak w pierwszej części, już po chwili czytania zagłębiamy się w życie mieszkańców Wisioł. Wędrujemy drogą i innymi szlakami tej upiornej wsi. Tak łatwo przychodzi nam wyobrazić sobie ten świat, że możemy mieć mętlik w głowie i pomylić go z naszym światem. To by było okropne.

Historia opowiedziana jest ciekawym i łatwym w odbiorze językiem. Co ciekawe, nie wszyscy wysławiają się tak samo. Przeplatają się tu język współczesny z mową staropolską. Zróżnicowanie mowy jest pomysłem trafnym, który na pewno dodaje pozycji wielki plus.

Przeczytaniem powieści powinni być zainteresowani w szczególności ci, którzy z rodziną Smutów spotkali się już wcześniej. Drugi tom serii jest lekturą obowiązkową również dla osób po raz pierwszy słyszących o Panu na Wisiołach.


Wyniki konkursu:

Nadeszła chwila na coś, czego niektórzy wyczekiwali z niecierpliwością. Przynajmniej taką mam nadzieję. Szczerze mówiąc jestem zasmucony, bo spodziewałem o wiele większej ilości zgłoszeń. Myślałem, że zasady nie są wymagające. Niestety się pomyliłem. Ale już nie przedłużając, zapraszam do wyniku losowania!

Powiem szczerze, że od tego pisania, wycinania i składania ręką naprawdę porządnie mnie boli.





Losujemy...losujemy...losujemy...i...






Mamy wylosowane origami. A w środku...












































                                                         karolcia2612@o2.pl




Gratuluję wygranej!  




Napisanie recenzji i stworzenie konkursu nie byłoby możliwe, gdyby nie hojność Wydawnicta Videograf. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, dzięki którym to wydawnictwo żyje i wydaje na rynek tak wspaniałe powieści!
 

komentarze

  1. Nie znam jeszcze książek Piotra Kulpy, ale może niedługo je przeczytam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już na oku tę serię, pierwszą część wypożyczyłam i czeka na swoją kolej ;) gratuluję zwyciężczyni! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że seria to jednak nie moje klimaty... A zwyciężczyni gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria to coś dla mnie. Zwyciężczyni gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze koniecznie przeczytać. Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wygranej...a co do książki-raczej nie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie coś dla mnie! Chętnie zapoznam się z tą serią, bardzo lubię takie klimaty. Gratuluję zwyciężczyni. Będę tu zaglądać nieco częściej. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. w konkursie nie wzięłam udziału, bo nagroda nie dla mnie, ale gratuluję zwycięzcy

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałem dopiero pierwszą część, która przyjemnie mnie wciągnęła. Chętnie sięgnę również po drugi tom jak tylko znajdę odrobinę czasu.
    Ze swojej strony polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie tego tekstu. Mam nadzieję, że pozostawisz po sobie jakiś ślad. :)